Žena osmislila životni plan 5:2: Novi trend zaludeo svet, menja život iz korena!

zena horoskop
Foto: pixabay.com

Inspirisana dijetom 5:2, Kejt Harison u svojoj novoj knjizi iznela je životni plan 5:2 u kom je princip dijete primenila na ostatak života

Svet je zahvatio fenomen nazvan „životni plan 5:2“ koji navodno poboljšava finansije, karijeru, pa čak i ljubavni život. Očajnički želite da promeniti svoj život, ali ne uspevate da pronađete vremena za to? Možda treba da se fokusirate na nekoliko manjih ciljeva koji će vam – ukupno – poboljšati čitav život!

Nakon velike popularnosti stroge i brze dijete 5:2 zahvaljujući kojoj su, kako piše Daily Mail, hiljade ljudi skinuli višak kilograma, rodila se ideja da se isti princip primeni i na celokupan život i napredovanje u svim njegovim segmentima.

Koncept dijete 5:2 je veoma jednostavan: pet dana nedeljno jedete šta god poželite, a preostala dva dana gladujete. Tokom dvodnevnog gladovanja ženska osoba može da unese samo 500 kcal dnevno (ili 600 kcal za muškarce), a narednih pet dana može jesti šta želi.

Inspirisana dijetom 5:2, Kejt Harison u svojoj novoj knjizi iznela je životni plan 5:2 u kom je princip dijete primenila na ostatak života. Kako tvrdi, uz pomoć životnog plana 5:2 ima više samopouzdanja, bolje spava i bolje funkcioniše u svim najvažnijim aspektima života.

Odgovor je u tome da sami sebi postavite male zadatke dva dana nedeljno i izvršavate ih uz svakodnevne obaveze – na putu do posla, u pauzi za ručak ili dok spremate decu za spavanje.

Početak plana

Odaberite dva dana koja će se uklopiti u koncept 5:2, a ponedeljak bi mogao biti zgodan jer predstavlja sami početak radne nedelje, ali svakako je preporučljivo izabrati uvek iste dane. Obavljajte zadatke tokom svakodnevnih obaveza. Prihvatite izazove u obavljanju svakodnevnih zadataka – neka svaki traje tačno 25 minuta. Koristite štopericu kako biste ostali fokusirani i pokušali da učinite što je više moguće u kratkom roku.

Važne stvari 5:2

Postoji mnogo dokaza za to da zamišljanje boljeg života uveliko utiče na kreiranje sadašnjosti. Ovo je sjajna vežba za početak. Razmišljajte o svom sledećem velikom rođendanu i postavite sebi pitanja kao što su: gde se održava zabava, ko je sve prisutan, ko vam drži govor u čast, šta ta osoba govori o vama, kako izgledate i kako se osećate, šta ste postigli u životu i da li ste zadovoljni sami sobom. Razmislite o svojim odgovorima na ta pitanja i šta biste mogli da učinite da ostvarite željene ciljeve pre tog rođendana.

Male stvari 5:2

Uzmite beležnicu i napišite naslov „male stvari“, postavite štopericu na pet minuta i zapišite sve one male obaveze koje neprestano izbegavate: pranje zavese za tuš, prišivanje dugmića, prebacivanje osiguranja… Pogledajte listu, procenite koju od tih stvari možete završiti u roku od deset minuta i obavite to odmah. Nakon toga, na listu dodajte još malih obaveza koje možete završiti za deset minuta, pa svake nedelje u pomenuta dva dana rešavajte neku od navedenih stvari. Kada god osetite da vas guše silne obaveze, završite neku od malih stvari s liste i osetićete se bolje.

Brige 5:2

Kada god počnete da se brinete o nečemu – jednostavno prestanite. U svesci kratko opišite šta vas brine i odredite vreme kada ćete se time baviti. Odredite vreme za zabrinutost u dva dana u nedelji, izdvojite 20 minuta i koncentrišite se na popis briga. Postavite štopericu na 20 minuta i prođite kroz listu pa pokušajte da se sa zabrinutosti prebacite na rešavanje problema. Odgađanjem zabrinutosti povećaćete kvalitet života, a ujedno ćete znati da imate vremena za rešavanje važnih problema.

Nered 5:2

Ako je vaš dom neorganizovan, takav vam je verovatno i život. Međutim, rešavanje nereda u jednom potezu može biti zastrašujuće, zato to učinite na način 5:2. Postavite štopericu na 20 minuta, izaberite svoju najmanje omiljenu prostoriju u kući i pokušajte da je sagledate iz drugog ugla. Razmotrite kako izgleda, kako miriše, da li je u toj prostoriji pretoplo ili prehladno. Napišite rešenje za svaki navedeni problem i držite se plana.

Odnosi 5:2

Obavežite se da ćete jesti za stolom s porodicom dva dana nedeljno, i to uz ugašen televizor. Napišite listu vama najdražih osoba i odaberite onu koja zaslužuje neku nagradu, te napravite listu načina na koje je možete iznenaditi, a to ostvariti u određena dva dana u nedelji. Napišite listu ljudi s kojima ste izgubili kontakt, pošaljite im razglednicu, mejl ili poruku tokom ta dva dana.

Finansije 5:2

Vođenje finansija može biti poprilično zahtevno, a kako bi bilo podnošljivije, brigu o njima „razbijte“ na nekoliko manjih aktivnosti kako bi vam bilo lakše. U jednom od navedena dva dana u nedelji procenite svoje lične finansije prikupljajući račune, a kada ih pregledate, možete započeti razvijanje strategije u odabrana dva dana.Razmislite o alternativnim ponudama kredita, štednje i hipoteke, odlasku u jeftiniji supermarket, ili pak nošenju ručka na posao, umesto kupovine gotovog.

Troškovna dijeta 5:2

Usredsredite se na ono što vam zaista treba i ono što kupujete iz navike. Zapišite na šta prosečno trošite tokom dana. Zatim tokom dva dana u nedelji zadajte sebi 25 odsto manji budžet i potražite načine na koje se možete zabaviti i ugoditi sebi besplatno. Na račun ušteđenog priuštite sebi neku veću stvar, sitnice za dom ili kraći odmor.

Vežbanje 5:2

Ako niste ljubitelj vežbanja, ovo je odličan način rekreacije za vas. Pokušajte da se svakog dana krećete barem 20 do 25 minuta. Dokazano je da kratki, ali snažni talasi fizičke aktivnosti mogu biti jednako delotvorni kao odlazak u teretanu. Krećite se dok obavljate svakodnevne poslove. Evo nekih primera: uvek idite stepenicama umesto liftom, dok gledate televiziju trčite u mestu, siđite stanicu ranije iz autobusa ili tramvaja, pa prošetajte…

Raspoloženje 5:2

Kada ste zadnji put učinili nešto za sebe, pa se zbog toga osećali sjajno? Iako ideja o samonagrađivanju zvuči privlačno, istina je da mnogima nedostaje samopouzdanja ili misle da to ne zaslužuju. Za početak tokom jednog od dva dana napravite popis deset stvari koje možete učiniti za sebe i koje će vas razveseliti. To ne moraju biti stvari koje koštaju. Na primer, priuštite sebi pola sata čitanja knjige, časopisa, gledanje omiljene serije ili sporta, doterajte noge ili probajte da skuvate neko novo jelo. Nakon što odvojite vreme za sebe, sigurno ćete se bolje osećati. Vodite dnevnik dobrih stvari – to će vas dodatno razveseliti, a tokom svaka dva određena dana u nedelji zabeležite tri pozitivne stvari. To mogu biti male stvari koje će vas usrećiti, ali i pružiti osećaj zahvalnosti – velika šolja kafe, prijateljev poziv ili pogled na dugu s kancelarijskog prozora.

(tportal.hr)

Podeli ovaj članak