Suveniri sa letovanja kao draga uspomena

maske karneval

Zašto na putovanjima često kupujemo beskorisne suvenire i nosimo ih kući. Iako ih posle bacaju, mnogi donose magnete za frižider, priveske, maske, krigle, majice…

GOTOVO da ne postoji čovek koji s putovanja nije doneo neki suvenir, a ova pomama za jeftinim uspomenama ne jenjava ni u vreme interneta i društvenih mreža.

Zanimljivo je, međutim, zašto turisti donose suvenire, čak i s putovanja na kojima se nisu lepo proveli. Često se dešava da ti suveniri već posle nekoliko godina s police završe u kanti.

Više od 90 odsto suvenira proizvodi se u Kini, a postoji i izreka da je neko mesto postalo turistička destinacija tek kada mu se ime pojavi na kineskim suvenirima.

Uspešna formula za suvenir glasi: mali, jeftin i kič. Međutim, pravi suvenir je lična uspomena a ne pretrpana kolekcija magneta koji su kupljeni na aerodromima. Zbog toga je bolje poneti kamenčić, čep od piva, kesicu šećera… Turistički radnici se ipak slažu da je kupovina kič suvenira bila dobra odluka ukoliko izmami osmeh na lice mesecima posle putovanja.

Kupovina nekih suvenira kao da je postala obavezna stvar koja mora da se uradi u gradu koji se poseti. Na nezvaničnoj listi 10 “najkič suvenira” vode magneti, snežne kugle i majice.

1. Maska iz Venecije, bez obzira na to da li je magnet ili može da se koristi na maskenbalu, najpopularniji je suvenir bez kojeg se turista ne vraća kući.

2. Mini Ajfelova kula je toliko popularna da je postala pravi brend. Pobedila je, čak, i mini Big Ben i gondolu.

3. Matrjoška (kod nas poznata i kao “babuška”) najpopularniji je suvenir iz Rusije. Iako je kapa ušanka praktičnija, “bakice” duže traju.

4. Snežna kugla Sagrada familija je popularna najverovatnije zbog cene, jer ovu katedralu retko prekriva sneg.

5. Magnet sa Drakulom je najpopularniji u plejadi kič suvenira na temu “zubi i krv”.

6. Krigla za pivo se iz Nemačke, a naročito u vreme “Oktoberfesta”, obično donese, ali retko koristi, pa uglavnom samo skuplja prašinu.

7. Majica “Volim Njujork” je, čak, praktičan suvenir, koji završi kao pidžama.

8. Tanjiri i šolje s likovima princa Čarlsa i Kejt sada su popularniji od same kraljice!

9. Papirus iz Egipta više niko ne kači na zid, ali ih turisti i dalje kupuju, pogotovo kada na njemu napišu svoje ime.

10. Mocart otvarač flaša je, doduše, koristan suverir. Takođe, gotovo da i ne postoji stvar na kojoj nije završilo lice ovog austrijskog kompozitora.

(novosti.rs)