Miroslav Lazanski: Zapad iznenadjen intervencijama Rusije u Siriji

Lazanski

Tempo naleta ruske borbene avijacije u Siriji postepeno se povećava, iako je to i dalje mali broj borbenih akcija, što opet svedoči o ograničenom karakteru ruskog učešća u tom ratu.

Naime, prvog dana ruski borbeni avioni imali su 20 naleta, a drugog dana 30 borbenih naleta. Moguće je da će se intenzitet akcija s vremenom i povećati, no to zavisi od ukupnog broja ruskih aviona koji se trenutno nalaze u Siriji.

Prvobitni broj sa kojim su baratali zapadni mediji, govoreći o 28 borbenih aviona, očito nije i realan, jer pored četiri lovačka aviona „mig-31”, tu su i najmanje četiri lovca „su-30”, četiri najmodernija lovca bombardera „su-34”, pa najmanje osam bombardera „su-24 M”, osam frontovskih jurišnika „su-25”, borbeni i transportni helikopteri „mi-24” i „mi-17”…

Neke od tih aviona Rusi namerno drže na stajankama vojne vazduhoplovne baze pored Latakije da bi ih Amerikanci iz svemira satelitima prebrojavali, neki su polumaskirani, ali je prava misterija kako su svi ti avioni stigli u Siriju. Nijedan zapadni obaveštajni izvor nije na vreme upozorio na dolazak ruskih borbenih aviona u Siriju.

Jedan broj aviona stigao je brodovima i montiran je u vazduhoplovnoj bazi, drugi su očito doleteli preko Irana i Iraka, a otkriveni su tek kada su ih Rusi pokazali na stajankama aerodroma. Ruska „maskirovka”, pravi šamar za zapadne obaveštajne službe

Prva dva dana ruskih vazdušnih udara u Siriji pokazala su najmanje tri bitne stvari: da ruska avijacija u svakom trenutku ima najnovije obaveštajne podatke o mogućim ciljevima, da ima sposobnost da precizno beleži i snima pogotke svojih pilota i da se koristi visokosofisticirano oružje, to jest bombe i rakete sa laserskim navođenjem.

Bombe tipa FAB-500 imaju veliku moć probijanja, tako da teroristima iz Islamske države nisu pomogli ni bunkeri na tri nivoa. Ruska avijacija je u prva dva dana i noći pokazala da ima sposobnost preciznih vazdušnih udara i noću, što je za Zapad donekle iznenađenje, jer se smatralo da su mogućnosti ruske avijacije u noćnim akcijama ograničene. U Siriji su ruski avioni skoro polovinu borbenih letova izveli noću.

Najveći teret gađanja ciljeva Islamske države podneće modernizovani lovci bombarderi „su-24 M” i frontovski jurišnici „su-25”. Avion „su-25” pravi je „tegleći konj” ruske jurišne avijacije, konkurencija američkom avionu A-10, dok je „su-24M” konkurencija, ali modernija, američkom bombarderu F-111. I jedan i drugi ruski avion nose po nekoliko tona bombi i raketa.

Lovac bombarder „su-34” jedan je od najmodernijih ruskih borbenih aviona sposoban da probije svaku PVO odbranu, nosi oko sedam tona bombi i raketa, dok lovac „su-30” takođe može da nosi osam tona borbenog tereta.

Sledeći dani pokazaće preciznost ruskih pilota u gađanju „tačkastih” ciljeva, a vreme paradnih šetnji pripadnika Islamske države po pustinji Sirije definitivno je prošlo.

Rat je dobio sasvim novu dimenziju i ušao u novu fazu…

(vestinet.rs)