Pazite koga angažujete da vam montira klimu ili možete žestoko da nagrabate

Zmija
Foto: Pixabay.com

Svakodnevno slušamo kod kuće, u prevozu, na poslu kako opanjkavamo vlast (bivšu ili sadašnju, svejedno), a da nismo ni svesni da često u nama samima leži problem. Kako drugačije objasnite sve češće mahinacije radnika sa klima uređajima koji bi vas oštetili bez da trepnu ili zažale zbog toga.

Ovu vest najlakše bismo objasnili sa starom latinskom poslovicom „Čovek je čoveku vuk” (Homo homini lupus). Naime, postoji toliko razrađeni model prevare sa klima uređajima u kojem glavnu ulogu imaju zaposleni u prodajnim lancima bele tehnike i kućnih aparata.

Kako je za „Blic” ispričao (umalo) prevareni Miloš Mandić, on je klimu kupio u poznatoj prodavnici u gradu. Radnici su mu je uredno doneli na kućnu adresu i ponudili mu majstora koji bi je montirao. Međutim, ono što tad nije znao je da je taj navodni montažer običan prevarant i da u slučaju da mu je on postavio klimu izgubio bi garanciju na uređaj koji je pošteno kupio.

– Nakon što sam kupio uređaj, prošlog četvrtka su došla dvojica dostavljača koji su mi doneli klimu, dok mi je vozač koji je bio s njima ponudio da se dogovorimo oko njene montaže. Rekao mi je samo da mu dam svoj broj telefona i da će mi se javiti majstor koji će da postavi klimu, ne navodeći pritom o kom majstoru je reč – objašnjava Miloš.

Pao je dogovor da pomenuti majstor dođe u subotu i obavi posao, međutim, kako je Milošu ovakva ponuda delovala sumnjivo, pozvao je prodavnicu u kojoj je obavio kupovinu i raspitao se u proceduri.

– Zaposleni su mi objasnili da na njihovom sajtu postoji spisak ovlašćenih firmi koje vrše montažu klima uređaja i da samo ukoliko neko od njihovih radnika to obavi, ja kao kupac imaću garanciju za uređaj koji sam uzeo. U tom slučaju, garancija se vodi na firmu koja je izvršila postavku klime, a ne na prodavnicu u kojoj je kupljena – objašnjava on.

Kako je kupio uređaj robne marke „Midea“ i video da je ovlašćeni serviser za njihove modele firma „Elcom Trade“, pozvao je zaposlene u pomenutoj firmi, koji su mu potvrdili ono što je prethodno čuo od prodavca.

– Kada sam video da je u pitanju prevara, poznao sam lažnog majstora i rekao mu da sam shvatio o čemu je reč i da ne želim da dolazi u moju kuću. Ćutke je prihvatio to što sam mu kazao, nije se dalje raspravljao sa mnom i tu se razgovor završio – dodao je.

U ovlašćenom servisu „Midea“ proizvođača klima rekli su da „divlji“ majstori postoje, i da, ukoliko oni vrše montažu ili bilo koju drugu vrstu rada na klimi, garancija se gubi.

– Postoje razni proizvođači koji insistiraju da isključivo oni postavljaju klima uređaje. Mi ipak, dozvoljavamo i drugim preduzetnicima da postavljaju klime ali isključivo ukoliko su stručni, odnosno ovlašćeni montažeri, koji to, papirološki mogu da potvrde. U protvinom, ukoliko pokupite nekog „običnog“ majstora, koji ne može da stavi pečat i označi ko je radio na ugradnji, garancija na uređaj se gubi – rečeno je iz ove firme.

Miloš ističe da je do ovog otkrića došao čistom intuicijom i da je lako mogao biti prevaren da ga nešto nije vuklo da celu stvar proveri.

– Ovim putem želim da apelujem na druge potencijalne kupce i posavetujem ih da se pri kupovini uvek raspitaju o predviđenoj proceduri dostave i postavke kupljenih aparata, jer verujem da nisam usamljen slučaj i da ovakvih zloupotreba ima na svakom ćošku – zaključuje Mandić.

Komentarišite prvi

Odgovorite:

Vaša email adresa neće biti objavljena.


*

Close