Vrhunski onkolozi otkrivaju: Mi ovako živimo, da nikad ne bismo dobili kancer!

zena posle 25
Foto: Pixabay.com

Oni su posvetili život i karijeru lečenju najteže bolesti, i definitivno znaju o čemu pričaju

Rak je definitivno ubica broj jedan, kojem još uvek ne može da se stane na put, jer su uzroci nastanka malignih bolesti još uvek nepoznati.

Ali, stručnjaci koji su život posvetili lečenju bolesnika i izučavanju baš ove bolesti, došli su do zaključka kako da maksimalno umanjite šanse da vaše telo zahvati kancer.

Pročitajte savete 15 priznatih onkologa koji prate sledeće savete kako bi izbegli rak:

– Sveži đumbir za imunitet

Prim. dr sc. Jasminka Stepan Giljević, načelnica onkologije na Dečjoj klinici u Hrvatskoj, tvrdi da redovno konzumira svež đumbir, koji deluje protivupalno i jača imunitet, kako bi organizam mogao da se bori sa teškim bolestima.

– Grožđe zaustavlja tumorske ćelije

Nekoliko istraživanja povezuje grožđe sa zaustavljanjem rasta kancerogenih ćelija. Deluje i protivupalno, a prof. dr sc. Damir Eljuga pazi da uvek kupuje ono voće koje nije tretirano nikakvim pesticidima kako bi se dodatno zaštitio.

doktor
Foto: pixabay.com

– Svinjska mast ima zdrave masnoće

Sara Grbavac, onkološki nutricionista Klinike za dečje bolesti u Zagrebu, u pripremi hrane preferira svinjsku mast, koja sadrži zdrave masnoće. Osim toga obolelima od zloćudnih bolesti savetuje i upotrebu kokosovog ulja

– Muzika organizam vraća u ravnotežu

Docent Josip Grah, onkolog KBC-a Zagreb na Rebru, tvrdi da se stres, koji uzrokuje brojne bolesti, pa tako i rak, rešava muzikom. Smatra da muzikoterapija može da imati izvrsne efekte kod obolelih i da ih vraća u harmoniju.

– Alkohol povećava rizik za rak

Prof. dr. sc. Ante Bolanča izbegava alkohol, posebne žestoka pića s više od 40 promila čistog alkohola, koji uveliko povećava šansu za oboljenje od raka.

– Vitamin B vas štiti od raka kože

Dermatolog Entony Rosi svakog jutra uzima nikotinamid, koji je oblik vitamina B3, a koji može da spreči neke oblike raka kože i sprečiti oštećenje ćelija štetnim UV zracima.

– Orašasti plodovi protiv raka pluća

Onkolog Metju Jurgelun često gricka orašaste plodove, najčešće pistaće i bademe, koji mogu da smanje rizik od nastanka raka pluća, a štite i od oksidativnog stresa povezanog s pušenjem. Dovoljno je pojesti od 20 do 24 komada orašastih plodova dnevno.

orasi p
Foto: Pixabay.com

– Spanać sprečava upalne

Ishrana bogata lisnatim povrćem, vlaknima i omega-3 masnim kiselinama može da spreči upalna stanja i tumore, tvrdi Filip Spis, onkolog iz centra za tumore Mofit. Te namirnice svakodnevno i on konzumira.

– Aspirin za zdravlje debelog creva

Pola aspirina dnevno, osim što ublažava bolove i nastanak srčanog udara, sprečava upalu debelog creva, smatra dr Danijel Rozenberg, vođa programa za prevenciju raka debelog creva na Univerzitetu Connecticut Health. Ako se uzima duže, aspirin smanjuje rizik od raka debelog creva.

– Recite „ne“ hrani iz plastičnih posuda

Džun Čejn, profesorka urologije u San Francisku, nikad ne stavlja svoj ručak u plastične posude jer one mogu da sadrže hemikalije koje mogu da uzrokuju rak. Na primer, PET ambalažu je teško dezinfikovati, a visoka temperatura i deterdženti za posuđe mogu da uzrokuju ispuštanje hemikalija iz takve plastike.

– Jedite ribu za zdrava creva

Urolog na UCLA-u, Kristofer Segal, jede ribu, ali ne i meso kontinentalnih životinja. Smatra da je zdrava ishrana povezana sa smanjenim rizikom od razvoja raka prostate i nižim rizikom za razvoj bolesti nakon dijagnostikovanog raka prostate. Tvrdi da je u Velikoj Britaniji objavljena studija o unosu crvenog mesa i raka debelog creva.

riba p
Foto: pixabay.com

Vežbajte do dva i po sata nedeljno

Kit Mekre, onkolog u Klinici za tumore u Klivlendu, iako puno radi, nikad ne preskače vežbanje, a omiljena aktivnost mu je biciklizam. Ljudi koji se 75 minuta bave intenzivnom ili dva i po sata umerenom fizičkom aktivnošću nedeljno, smanjuju rizik od dobijanja tumora za 31 odsto u odnosu na osobe koje uopšte ne vežbaju.

Rešite se stresa i napetosti

Dr Nelson Benet tvrdi da je hronični stres hrana za nastanak raka. Savetuje da naučite da se nosite sa stresom, odnosno naučite kako da ga se oslobodite, bilo jogom, meditacijom, sportskom aktivnošću…

Svaki dan krema za sunčanje

Svako jutro dermatolog Džozef Sobanko sa Univerziteta Pensilvanija koristi kremu sa faktorom 30 na bazi cinka. Smatra da se od štetnih UV zraka treba zaštititi svaki dan, a posebno ljudi svetlije puti koji imaju puno mladeža.

Preventivni pregledi su nužni

Dr Ilona Sušac, onkolog iz Zagreba, smatra da je u prevenciji protiv bilo kojeg oblika raka ishrana ključna. Stoga nastoji da nabavlja hranu iz proverenog organskog uzgoja bez veštačkih gnojiva i pesticida (voće i povrće), bez hormona i antibiotika (meso, jaja, mlečni proizvodi).

Mladezi
Foto: Telegraf

„Takva hrana je mnogo bogatija hranljivim materijama nego hrana iz industrijskog uzgoja, ukusnija je i, naravno, ne sadrži hemikalije za koje pouzdano ne znamo niti možemo da znamo kako će uticati na naše zdravlje. S obzirom na to da spadam u grupu visokog rizika od obolevanja od raka, držim se i redovnih pregleda dojki i ginekoloških organa dva puta godišnje. Volela bih kad bi naši građani bili kritičniji prema svemu što kupuju, a naročito prema hrani, i kad bi se redovno odazivali na preventivne preglede barem onih organa koji su najpogođeniji rakom“, upozorava dr Sušac.

Struka tvrdi da je najveći uzrok najčešćeg raka na svetu – raka pluća – najjednostavnije izbeći. Duvanski proizvodi u 80-90 odsto slučajeva uzročnici su smrti kod obolelih od raka pluća, a čine i oko 33 odsto uzroka smrti drugih vrsta raka u celom razvijenom svetu, uključujući rak usne šupljine, glasnih žica i grkljana, kao i želuca.
Tu su i rak jednjaka, želuca, gušterače, jetre, mokraćne bešike, bubrega, grlića materice i mijeloidna leukemija. Osim pušenja, svakako treba spomenuti alkohol, čija konzumacija povećava rizik od raka usne šupljine, grkljana i glasnih žica, dojke, debelog creva i jetre za četiri do šest puta.

Dokazano je i da preterana telesna težina (indeks telesne mase, BMI, iznad 25-30) povećava rizik od raka bubrega, jednjaka, želuca, debelog creva, dojke (kod žena nakon menopauze), prostate, žučne kese i gušterače.

Odgovarajuća dijetalna hrana i neizostavna umerena fizička aktivnost dobitna su kombinacija za smanjenje rizika od svih vrsta raka. Paziti treba i na izlaganje sunčevoj svetlosti i veštačkim UV zracima, koje dokazano uzrokuju rak kože.

(Stil.kurir.rs/24sata.hr)

Komentarišite prvi

Odgovorite:

Vaša email adresa neće biti objavljena.


*

Close