UZDRŽITE SE OD HRANE I PROČISTITE TELO I DUŠU Evo šta možete da jedete za vreme POSTA

suvo-voce
Foto: Pixabay.com

Post na vodi je najstroža vrsta posta. U toku dugog božićnog posta, tokom kojeg se ne jedu meso, beli mrs,kao ni jaja, sredom i petkom se posti isključivo na vodi. Drugim danima su dozvoljeni vino i ulje.

Neki vernici se generalno pridržavaju ovog načina pročišćavanja i i inače poste sredom i petkom. Poslednja nedelja pred praznik je nešto stroža po pitanju posta i poželjno je da se posti samo na vodi. Uoči Božića, na Badnje veče, post na vodi se smatra obaveznim.

Jelovnik za post na vodi
Post na vodi može da ispuni svoju svrhu, u duhovnom i telesnom smislu, ukoliko tokom njega jedemo pažljivo odabranu i dobro spremljenu hranu. Postoje razna jela koja se spremaju isključivo na vodi, a koja i dalje mogu biti hranljiva i dobra za organizam. Posna ishrana može da bude raznovrsna i da se sastoji od korisnih i hranljivihnamirnica, a da se pritom ispoštuju sva pravila posta.

Ovo su neki od predloga šta spremati tokom perioda posta.

* Kačamak od belog ili žutog kukuruznog brašna. Pripremase uz so i vodu.
* Potaž od povrća, preporučuju se šargarepa, brokoli i karfiol.
* Biljne supe spremljene od kuvanog povrća sa začinima. Sveže i kuvano povrće sa začinima.
* Sveže salate i salate od kuvanog povrća, kao i mešane salate poput pasulja i sveže paprike sa kiselim krastavcimai lukom.
* Dobar izbor je i turšija.
* Hleb i jednostavna peciva poput kifli.

Na vodi se mogu pripremiti zdrava i ukusna jela, koja neopterećuju organizam, a u potpunosti su uskladu sa svim načelima posta na vodi. Sledi nekoliko primera jela i obroka koji se mogu pripremati tokom posta na vodi.

* Testenina bez jaja sa pasiranim paradajzom i povrćem.
* Pečeni krompir i pire na vodi, bez mleka.
* Punjeni paradajz sa pirinčem i bosiljkom, pečen.
* Kuvano žito na razne načine.
* Pirinač sa povrćem.
* Variva poput graška, pasulja i boranije, bez zaprške i dodataka.
* Tofu sir, svež i grilovan.

Posna ishrana na vodi može da uključuje i poslastice. One će zadovoljiti želju za slatkim, a pritom nećemo prekršiti post.

* Voćni kompot
* Žito sa orasima, bez šlaga.
* Sveže i sušeno voće, kao i orašasti plodovi.
* Domaći džemovi, med, slatko i ratluk.
* Sutlijaš sa cimetom

Tegle meda
Za više informacija, kliknite na fotografiju

(najzdravijahrana)

Podeli ovaj članak