Imate bolove u leđima i vratu? Ovo je najbolji lek

Foto: Pixabay.com

Ukoliko vam teško pada zahlađenje jer vam hladniji vazduh i vlažno vreme izazivaju kostobolju savet je da bude fizički što aktivniji jer rekreacija na telo deluje kao analgetik. Naravno, uslov je da bolovi nisu uzrok nekog ozbiljnijeg oboljenja skeletnog sistema koje zahteva medicinski program vežbi.

Fizička aktivnost osim što povoljno deluje na zglobove i doslovno razmrdava telo prija i mentalnom zdravlju. Praktično govoreći tmurno vreme ima mnogo manji negativan uticaj na raspoloženje ako ste u dobroj telesnoj formi.

Sve predložene vežbe radite u skladu sa trenutnim mogućnostima, što znači da svaki pokret treba da prija. Dišite ravnomerno i ne pravite nagle okrete ili savijanja.

Zagrevanje

Da biste ubrzali cirkulaciju i pripremili telo za vežbanje najpre istrčite jednu kraću razdaljinu u tempu koji vam odgovara. Pre trčanja kružnim pokretima zagrejte vrat, ramena, kukove, kolena i skočne zglobove.

Ramena

Podižite ruke od tela dok ne budu u visini ramena da biste povećali kapacitet pluća i „podmazali“ mišiće ramenog pojasa. Duboki udah prati podizanje, a ravnomerni izdisaj spuštanje ruku.

Struk i bočni trbušnjaci

Zauzmite raskoračni stav i lagano se okrećite u struku, tako da noge miruju, a pomerate samo gornji deo tela. Kontrolisanim pokretom, što znači snagom mišića, okrećite se ulevo i udesno. Vežba je odlična, jer poboljšava pokretljivost kičmenog stuba i aktivira bočne trbušne mišiće.

Istezanje leđa i zadnje strane butina

Zauzmite širi raskoračni stav i spustite gornji deo tela ka sredini. Zatim se okrećite najpre ka jednoj, a potom ka drugoj nozi. Svaki pokret kontrolišite snagom mišića stomaka i leđa (ne povijajte leđa već zategnite mišiće leđa i stomaka i na taj način upravljajte kretanjem). Vežba je namenjena istezanju leđa i zadnje strane butine i odgovara onima koji dugo sede. 

(Novosti.rs)

Komentarišite prvi

Odgovorite:

Vaša email adresa neće biti objavljena.


*

Close