Hrana koja pogoršava prehladu za samo jedan sat

prehlada

Izbegavajte ovu hranu ako ne želite da budete bolesni duže nego što je to potrebno, piše Rodale’s Organic Life. Možda ste se vakcinisali protiv gripa i možda perete ruke sto puta dnevno, ali sve to nije garancija da nećete dobiti neki od virusa koji haraju ove godine.

Pa ako se i kada to desi, zadnja stvar koju želite je da vam se začepljenost nosa, bolovi u celom telu i opšta slabost, pogoršaju. Stoga izbegavajte sokove i druga slatka pića, mlečne proizvode, alkohol, te prerađene ugljene hidrate.

Naime, neki od njih pojačavaju infekciju ili pak uzrokuju stvaranje sluzi, a alkohol naš organizam dehidrira još i više nego što je on već dehidriran zbog bolesti s kojom se bori.

1. Sokovi i druga slatka pića

Svi sokovi prepuni su šećera koji izazivaju upalu koja slabi borbu organizma protiv infekcije. Ovo važi i za svu drugu hranu bogatu šećerima kao što su kolači, bombone i sve slasne stvari kojima ćete možda poželeti da se utešite dok ste bolesni. Umesto toga pijte slabo zaslađeni čaj i običnu vodu te nastojte da unesete dovoljno tečnosti. Ako morate da grickate između obroka uzmite voće ili kokice. Biće vam drago što ste tako postupili.

2. Mlečni proizvodi

Možda čuli da mleko, jogurt i slični proizvodi, ne uzrokuju stvaranje sluzi, ali kod nekih ljudi sluz koja je već u grlu, mogu načiniti gušćom i teže podnošljivom. Uočite li da vas mlečni proizvodi čine takvima, smanjite unos ili ih uopšte nemojte uzimati. Ako podnosite mlečne proizvode dok ste bolesni, dobro za vas jer su bogati izvor belančevina i D vitamina koji pomažu telu u borbi protiv infekcija. Jogurt je i probiotik koji balansira crevne bakterije.

3. Alkohol

Već osećate da vas hvata bolest, ali ne odustajete od ideje da odete na piće posle posla. Alkohol uzrokuje upalu koja slabi bela krvna zrnca, čineći da se telo teže odupire bolesti. Alkoholno piće dehidrira vas još i više nego što već jeste zbog bolesti, a dehidracija munjevito diže nivo alkohola u krvi i brže se napijete. Ako ne želite da se ujutro probudite sa temperaturom i mamurlukom, preskočite piće.

4. Prerađeni ugljeni hidrati

Prepečeni hleb i krekeri su klasična hrana kad smo bolesni. Ali to nam neće doneti ništa dobro. To su prerađeni ugljeni hidrati koji se brzo pretvaraju u šećer, pa dižu glukozu u krvi slično kao i sokovi. Znači, ometaju borbu protiv infekcija na isti način. Najbolji je hleb od celih zrna žitarica.

(b92.net)