Bademi gase želju za čipsom, suve smokve za slatkišima

suvo voće
Foto: Thinkstock

Čak i ako se pridržavate pravila zdrave ishrane i redovno vežbate, povremeni napadi želje za slatkim ili slanim grickalicama mogu da pokvare sav trud u skidanju kilograma…

Ako povremeno pojedete malo čipsa ili dve bombone, neće se dogoditi ništa loše, ali kad ste stvarno gladni, kesica čipsa ili gomila pomfrita nisu zdravo rešenje.

Oko 30 grama čipsa ima 150 kalorija i 9 grama masti, dok standardna kesica čipsa sadrži 7 do 8 puta veću količinu, a ako nemate meru, vrlo lako je otrgnuti se kontroli i pojesti sve. Umesto toga, ako baš imate želju za slanim grickalicama, radije napravite kokice. Od 30 grama kukuruza dobićete oko tri pune šoljice grickalica, a ova količina ima samo 110 kalorija, oko 1,3 grama masti, ali i i oko 4 grama vlakana, koja su korisna u ishrani.

Dobra zamena su i orašasti plodovi i semenke, odnosno bademi, kikiriki, semenke suncokreta ili indijski orah. Trideset grama sadrži od 120 do 190 kalorija, a pružiće vam dugotrajniji osećaj sitosti nego što to može gomila skroba u čipsu. Umesto čipsa, na tanjir možete da stavite nekoliko maslina, malo kapara, naseckani kiseli krastavac ili malo kiselog kupusa.

Šest maslina ima oko 20 kalorija i 1,5 grama masti, krastavci su gotovo nekalorični, a kiseli kupus, osim vrlo malo kalorija, sadrži i veliku dozu vitamina C, kao i niz drugih korisnih vitamina i minerala. Dobra zamena za čips su i alge – paket veličine kesice čipsa sadrži samo 30 kalorija i mnogo korisnih minerala.

Slično je i sa željom da navalite na hrpu pomfrita: jedna mala porcija pomfrita iz restorana brze hrane ima 230 kalorija i 11 grama masti. Dobro rešenje mogu da budu štapići celera koje ste uvaljali u susam i malo popržili na maslinovom ulju. Oni koji ne mogu da odole gumenim ili karamel bombonama, mogu da se “prevare” kuglicama od suvih šljiva, koje se prave tako što se naseckaju šljive naseckaju, doda malo javorovog sirupa, kašičica sojinog putera i kašika kakaa koji ne sadrži šećer. Kuglice možete praviti i od suvih smokvi i seckanih badema.

Ovi mali zalogaji posebno su zdravi za decu jer su izuzetno bogati vitaminima i mineralima, između ostalog magnezijumom, kalijumom i kalcijumom, koji je važan za razvoj kostiju. Suve šljive imaju izuzetna antioksidativna svojstva. Obe suve voćke bogate su i vlaknima, pa su korisne i za varenje, ali budite umereni jer sadrže i mnogo voćnog šećera.

(b92.net)